1. Postanowienia wstępne
1.1 Zgodnie z art. 384 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), spółka EURODONE s.r.o., z siedzibą przy ul. Javorová 1319, 332 02 Starý Plzenec, Republika Czeska, wpisana do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Pilźnie, dział C, numer pozycji 27433, NIP: CZ29157030, adres e-mail: [email protected], numer telefonu: +420 774 448 737 (zwana dalej „Sklepem internetowym” lub „Sprzedawcą”), ustala niniejsze Warunki Ogólne Sprzedaży, które stanowią integralną część umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
1.2 Kupującym może być osoba fizyczna zawierająca umowę sprzedaży jako konsument w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zawierająca umowę w związku z tą działalnością albo osoba prawna dokonująca zakupu za pośrednictwem Sklepu internetowego.
1.3 W przypadku, gdy Kupujący jest konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759), do kwestii nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy ww. ustawy oraz Kodeksu cywilnego. W przypadku, gdy Kupujący dokonuje zakupu jako przedsiębiorca, zastosowanie mają
wyłącznie przepisy Kodeksu cywilnego.
1.4 Zawarcie umowy sprzedaży oznacza, że Kupujący zapoznał się z pełną treścią niniejszych warunków, rozumie ich postanowienia i w pełni je akceptuje. Warunki handlowe sporządzone w języku czeskim, słowackim i polskim. Umowa kupna może być zawarta w języku czeskim, słowackim i polskim.
1.5 W przypadku rozbieżności między postanowieniami niniejszych warunków a umową sprzedaży, pierwszeństwo mają postanowienia umowy.
1.6 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych warunków w każdym czasie, co nie wpływa na prawa i obowiązki stron powstałe przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia warunków. Kupującego obowiązuje wersja warunków obowiązująca w chwili zawarcia umowy.
2. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży
2.1 Kupujący ponosi we własnym zakresie koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość (np. koszty połączeń telefonicznych lub dostępu do Internetu), które nie różnią się od standardowych stawek operatora.
2.2 Wybór towaru z oferty Sklepu internetowego i jego zamówienie (poprzez formularz zamówienia lub konto klienta, jeśli zostało wcześniej zarejestrowane) stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży złożoną przez Kupującego.
2.3 Dane zawarte w zamówieniu uznaje się za prawidłowe. Kupujący składa zamówienie, klikając przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Warunkiem ważności zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza i potwierdzenie zapoznania się z niniejszymi warunkami oraz polityką prywatności.
2.4 Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie przyjęcia oferty Kupującego przez Sprzedawcę, co następuje poprzez przesłanie potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Kupującego. Do potwierdzenia dołączane są niniejsze warunki. W przypadku braku takiego potwierdzenia umowę uważa się za niezawartą.
2.5 Formularz zamówienia zawiera oznaczenie towaru, jego cenę, sposób i koszt dostawy oraz pola do wprowadzenia danych identyfikacyjnych Kupującego.
2.6 Dane identyfikacyjne Kupującego obejmują: imię i nazwisko (lub nazwę firmy), adres zamieszkania/siedziby, datę urodzenia, numer NIP, adres e-mail, numer telefonu i ewentualnie adres dostawy.
2.7 Wszystkie ceny podane w Sklepie internetowym zawierają podatek VAT i inne należne opłaty (z wyjątkiem kosztów przesyłki i pakowania, które są wykazywane oddzielnie). Ceny są ważne przez czas ich publikacji w Sklepie internetowym.
2.8 Kupujący przyjmuje do wiadomości, że prezentacja towaru w Sklepie internetowym nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
2.9 Uwagi Kupującego wpisane do formularza zamówienia stanowią część umowy jedynie w przypadku ich akceptacji przez Sprzedawcę. W przeciwnym razie umowę uznaje się za niezawartą. W razie niemożliwości realizacji żądania Kupującego, Sprzedawca przesyła nową ofertę. Umowa zostaje zawarta poprzez akceptację nowej oferty przez Kupującego.
2.10 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowego potwierdzenia zamówienia (telefonicznie lub pisemnie).
2.11 W przypadku oczywistego błędu technicznego (np. nieprawidłowo podanej ceny), Sprzedawca nie ma obowiązku realizacji zamówienia według błędnej ceny, nawet jeśli Kupujący otrzymał automatyczne potwierdzenie. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o błędzie i prześle poprawioną ofertę, która stanowi nową ofertę umowy sprzedaży. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą jej akceptacji przez Kupującego.
3. Warunki płatności i dostawy towaru
3.1. Cena towaru oraz ewentualne koszty związane z jego dostawą mogą zostać uregulowane przez Kupującego w jeden z następujących sposobów:
• przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy IBAN: CZ2155000000007004067001.
• za pośrednictwem internetowej bramki płatniczej GoPay,
• za pobraniem (gotówką lub kartą) – płatność za pobraniem nie jest obciążona dodatkowymi opłatami przez Sprzedawcę.
3.2. Razem z ceną towaru Kupujący zobowiązany jest zapłacić uzgodnione koszty dostawy. O ile nie wskazano inaczej, za cenę zakupu uznaje się również koszty dostawy.
3.3. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej Kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy usług płatniczych.
3.4. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w terminie 5 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia. Obowiązek zapłaty uznaje się za spełniony z chwilą zaksięgowania należnej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
3.5. Sprzedawca nie wymaga od Kupującego zapłaty zaliczki ani innej przedpłaty. Zapłata ceny przed wysyłką towaru nie jest traktowana jako zaliczka.
3.6. Towar zostanie wydany Kupującemu dopiero po uiszczeniu pełnej ceny, w tym kosztów dostawy. W przypadku płatności gotówkowej cena jest płatna przy odbiorze. W przypadku płatności bezgotówkowej cena jest płatna przed wysyłką towaru.
3.7. Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT w formie elektronicznej na podany przez siebie adres e-mail.
4. Dostawa towaru
4.1. Towar zostanie dostarczony na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.
4.2. Wybór sposobu dostawy następuje podczas składania zamówienia. Dostępne opcje dostawy (koszty podane są w Sklepie internetowym):
• standardowa dostawa kurierem,
• odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy: K Papírně 176/30, 312 00 Plzeň-Bukovec, Republika Czeska (bezpłatny).
4.3. Przewoźnik informuje Kupującego o planowanym terminie dostawy e-mailem oraz SMS em w dniu doręczenia. Zwykle dostawa odbywa się w godzinach 9:00–16:00.
4.4. Przy odbiorze przesyłki Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego sprawdzenia stanu opakowania. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych (również w przypadku uszkodzenia opakowania) będą rozpatrywane wyłącznie na podstawie sporządzonego protokołu szkody (w wersji papierowej lub elektronicznej). Spisanie protokołu jest warunkiem koniecznym w przypadku uszkodzenia opakowania.
4.5. W przypadku ujawnienia wady (bez naruszenia opakowania) należy zgłosić reklamację na adres: [email protected] w ciągu 24 godzin od odbioru towaru, dołączając zdjęcia uszkodzenia oraz opakowania. Zdjęcia należy przesłać przed montażem – w przeciwnym razie reklamacja może zostać odrzucona.
4.6. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę wynosi 30 dni. Po dostarczeniu mebli zaleca się pozostawienie ich przez 24 godziny w temperaturze otoczenia przed montażem. Meble nie powinny być przechowywane w pobliżu źródeł ciepła. Zalecana temperatura dla mebli z litego drewna to 18–23°C.
4.7. Jeśli montaż ma się odbyć kilka dni po dostawie, zaleca się pozostawienie mebli na palecie w oryginalnym opakowaniu. Nie należy kłaść ich bezpośrednio na zimnej powierzchni (kamiennej, betonowej) – grozi to ich deformacją.
4.8. Towary są wysyłane według kolejności otrzymanych zamówień, do wyczerpania zapasów. W przypadku dużej liczby zamówień możliwe jest, że niektóre towary zostaną dostarczone osobno, w późniejszym terminie – do 12 tygodni od daty zamówienia.
4.9. Jeżeli sposób dostawy został ustalony na specjalne życzenie Kupującego, ponosi on ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty z tym związane.
4.10. Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży Sprzedawca ma dostarczyć towar na adres wskazany przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do jego odbioru. W przypadku konieczności ponownej dostawy z przyczyn leżących po stronie Kupującego, Kupujący ponosi związane z tym koszty.
4.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do bieżących zmian cen towarów oraz kosztów dostawy – nie wpływa to na zamówienia złożone przed dokonaniem zmiany.
4.12. Sprzedawca wystawia fakturę VAT, którą przesyła na adres e-mail Kupującego.
4.13. Kupujący nabywa prawo własności do towaru po zapłaceniu pełnej ceny, w tym kosztów dostawy, jednak nie wcześniej niż z chwilą odbioru. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzi na Kupującego w momencie odbioru lub w chwili, gdy powinien był odebrać towar zgodnie z umową, ale tego nie uczynił.
5. Prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży
5.1. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się do wydania Kupującemu zamówionego towaru, a Kupujący do zapłaty uzgodnionej ceny.
5.2. Kupujący zobowiązany jest do odbioru towaru zamówionego i dostarczonego zgodnie z umową sprzedaży i niniejszym regulaminem.
6. Odstąpienie od umowy
6.1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 60 dni od dnia odbioru towaru lub ostatniego towaru w przypadku zamówienia z wieloma pozycjami, albo pierwszej dostawy w przypadku umowy o regularne dostawy.
6.2. Formularz odstąpienia od umowy jest dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy. Konsument może odstąpić w inny sposób, jednak użycie formularza jest zalecane. Termin uznaje się za zachowany, jeśli oświadczenie zostanie wysłane przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie odstąpienia od umowy.
6.3. Kupujący zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie, nie później niż w terminie wskazanym w pkt 6.1, w stanie nieuszkodzonym, czystym, nieużywanym, najlepiej w oryginalnym opakowaniu. Odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikłe z korzystania wykraczającego poza niezbędne zapoznanie się z jego charakterem. Sprzedawca może
potrącić kwotę równą utracie wartości z należności zwrotnej.
6.4. Sprzedawca zwróci Kupującemu środki pieniężne niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, przelewem na rachunek użyty przy płatności lub inną metodą po uzgodnieniu bez dodatkowych kosztów.
6.5. Jeśli Kupujący wybrał droższy sposób dostawy niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwraca jedynie koszt najtańszej dostawy.
6.6. Sprzedawca może wstrzymać zwrot należności do chwili otrzymania towaru.
6.7. Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z jego niewłaściwego użycia.
6.8. Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in.:
• świadczenia usługi rozpoczętej za zgodą przed upływem terminu na odstąpienie;
• towarów wykonanych na zamówienie lub dostosowanych do indywidualnych potrzeb;
• towarów, których nie można zwrócić ze względów higienicznych, jeżeli zostało otwarte opakowanie (np. materac).
6.9. Sprzedawca może odstąpić od umowy do momentu przekazania towaru Kupującemu, jeśli wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację zamówienia.
6.10. Kupujący zobowiązany jest do współdziałania (komunikacja, odbiór towaru); brak współpracy stanowi istotne naruszenie umowy i uprawnia Sprzedawcę do odstąpienia.
6.11. W przypadku odstąpienia od umowy, Kupujący zobowiązany jest do zwrotu otrzymanego wraz z towarem prezentu. Umowa darowizny traci ważność.
6.12. Ze względów higienicznych możliwy jest zwrot wyłącznie nierozpakowanego materaca.
6.13. Adres do zwrotu towaru: EURODONE s.r.o., K Papírně 176/30, 312 00 Plzeň-Bukovec, Republika Czeska.
7. Anulowanie zamówienia
7.1. Kupujący ma prawo anulować zamówienie e-mailem lub telefonicznie pod numerem +420774448737. W przypadku anulowania zamówienia po jego wysłaniu, Kupujący pokrywa koszty przesyłki.
8. Rękojmia i gwarancja
8.1. Prawa i obowiązki stron w zakresie odpowiedzialności Sprzedawcy za wady regulują odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
8.2. Kupujący może zgłosić wadę w terminie do 5 lat od odbioru towaru. Termin ten nie biegnie przez okres, w którym towar nie może być używany.
8.3. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową, w tym za brak wad fizycznych i prawnych.
8.4. Towar powinien nadawać się do celu, do jakiego zwykle się go używa, odpowiadać zapewnieniom, być dostarczony z akcesoriami, instrukcjami i opakowaniem. Publiczne zapewnienia nie wiążą, jeśli Kupujący o nich nie wiedział.
8.5. Wady ujawnione w ciągu roku od odbioru uważa się za istniejące w chwili odbioru, chyba że charakter towaru wskazuje inaczej.
8.6. Sprzedawca odpowiada za wady wynikłe z nieprawidłowego montażu, także w przypadku wadliwej instrukcji.
8.7. Kupującemu nie przysługuje roszczenie, jeśli sam spowodował wadę.
8.8. Zużycie wynikające z normalnego użytkowania nie stanowi wady.
8.9 Jeżeli towar ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Kupujący może według własnego wyboru żądać dostarczenia nowego towaru bez wady lub naprawy towaru, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy albo w porównaniu z drugim sposobem nadmiernie kosztowny. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, biorąc pod uwagę znaczenie wady oraz wartość, jaką miałby towar bez wady.
Kupujący może żądać odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub odstąpić od umowy, jeżeli:
• sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z § 2170 ust. 1 i 2 czeskiego kodeksu cywilnego,
• wada występuje powtórnie,
• wada stanowi istotne naruszenie umowy kupna,
• z oświadczenia sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego.
Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna, jeżeli wada towaru jest nieistotna. W przypadku odstąpienia od umowy kupna sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu po otrzymaniu towaru.
8.10. Kupujący powinien odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę odsyłaną do Sprzedawcy.
8.11. Uzyskanie uznanej reklamacji uprawnia Kupującego do żądania zwrotu uzasadnionych kosztów transportu.
8.12. Reklamacje należy zgłaszać e-mailem na [email protected]. Za moment zgłoszenia uznaje się wpływ wiadomości lub przesyłki.
8.13. Gwarancja obejmuje przydatność rzeczy do zwykłego celu przez określony czas.
8.14. Termin gwarancji wynosi 5 lat i biegnie od dnia odbioru. Nie obejmuje uszkodzeń powstałych w wyniku nadmiernego użytkowania.
9. Oświadczenie Sprzedawcy o właściwościach towaru
9.1. Odchylenia w kolorystyce mebli do 5% wynikające z innej partii produkcyjnej nie stanowią podstawy do reklamacji. Minimalne różnice kolorystyczne widoczne na zdjęciach również nie stanowią podstawy do reklamacji. Naturalne niedoskonałości drewna (np. sęki, pęknięcia, ubytki) są typowe dla materiału pozyskiwanego z drzew rosnących ponad 100 lat i mogą być wypełnione. Każdy kawałek drewna różni się strukturą i rysunkiem, co sprawia, że
nie ma dwóch identycznych egzemplarzy. W celu zachowania konkurencyjnych cen, w niewidocznych miejscach może być stosowany materiał II gatunku. Naturalne wady drewna do 1 cm, które nie wpływają na funkcjonalność mebli, nie stanowią podstawy do reklamacji. W łóżkach z twardego drewna (dąb, buk) do wykonania środkowej listwy, wsporników i elementów podtrzymujących stelaż stosuje się drewno miękkie. W przypadku komód, szaf, szafek, stolików, regałów i witryn – tył i dna szuflad wykonane są z płyty pilśniowej.
10. Postanowienia końcowe
10.1. Wszelkie stosunki między Sprzedawcą a Kupującym podlegają prawu Republiki Czeskiej. W przypadku umów zawierających element międzynarodowy strony uzgadniają, że stosunki będą regulowane prawem Republiki Czeskiej, bez uszczerbku dla praw konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów.
10.2. Postanowienia dotyczące ochrony konsumentów nie mają zastosowania do przedsiębiorców. Podanie numeru identyfikacyjnego w zamówieniu uznaje się za działanie w ramach działalności gospodarczej. Przedsiębiorcą w rozumieniu regulaminu jest również każda osoba zawierająca umowy związane z działalnością gospodarczą, zawodową lub działająca w imieniu lub na rachunek przedsiębiorcy.
10.3. Wszelkie prawa do sklepu internetowego, w tym prawa autorskie do jego zawartości, układu, zdjęć, grafik, znaków towarowych i innych elementów, należą do Sprzedawcy. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub wykorzystywania sklepu bez zgody Sprzedawcy.
10.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane działaniem osób trzecich lub nieprawidłowym użytkowaniem sklepu. Kupujący nie może stosować rozwiązań zakłócających działanie sklepu, ani podejmować prób nieautoryzowanego dostępu do systemów Sprzedawcy.
10.5. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 czeskiego kodeksu cywilnego.
10.6. Umowa sprzedaży i regulamin są archiwizowane elektronicznie przez Sprzedawcę i nie są publicznie dostępne.
10.7. Sprzedawca weryfikuje autentyczność opinii opublikowanych w sklepie, sprawdzając czy zostały wystawione przez osoby, które rzeczywiście zakupiły towar. Podejrzane recenzje są usuwane.
10.8. Regulamin może być zmieniony przez Sprzedawcę. Zmiany nie wpływają na prawa i obowiązki powstałe przed ich wprowadzeniem.
11. Doręczenia
11.1. Strony mogą przesyłać korespondencję elektronicznie.
11.2. Kupujący kieruje wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy podany w regulaminie. Sprzedawca wysyła korespondencję na adres e-mail Kupującego wskazany w zamówieniu lub koncie klienta.
12. Dane osobowe
12.1. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
13. Pozasądowe rozstrzyganie sporów
13.1. Czeską Inspekcję Handlową, z siedzibą przy Štěpánská 796/44, 120 00 Praha 2, ID: 000 20 869 (https://adr.coi.cz/cs), uznaje się za właściwy organ ds. pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich. Platforma ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
13.2. Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy (http://www.evropskyspotrebitel.cz) jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem (UE) nr 524/2013.
14. Postanowienia szczególne dotyczące umów z przedsiębiorcami
14.1. Osoby kupujące jako firma z numerem identyfikacyjnym (REGON) akceptują, że nie przysługują im prawa konsumenckie (np. prawo do odstąpienia od umowy).
14.2. Przy odbiorze towaru Kupujący powinien go sprawdzić i zgłosić wady niezwłocznie. Sprzedawca odpowiada tylko za wady istniejące w momencie przekazania.
14.3. Do umów z przedsiębiorcami stosuje się odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego. Kupujący powinien zgłosić wady bez zbędnej zwłoki. Gwarancja jakości nie jest udzielana dla zakupów „na firmę”.
14.4. Do momentu przekazania towaru Sprzedawca może odstąpić od umowy.
14.5. Kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy w przypadku dostawy towaru bez wad. Sprzedawca może uznać odstąpienie wedle własnego uznania dla towaru nieużywanego, w oryginalnym opakowaniu. W takim przypadku zwracana jest jedynie cena towaru bez kosztów przesyłki.
14.6. Odstąpienie może zostać doręczone elektronicznie lub pisemnie i jest skuteczne z chwilą doręczenia drugiej stronie.
14.7. Nie można zmieniać danych na wystawionej fakturze, chyba że towar nie został jeszcze odebrany i opłacony.
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 21.07.2025 r.